Asiakastarinat

Mondelez

12.04.2019


Brändin laadunvarmistus SnapShopin avulla

Mondelez on monikansallinen makeisia, keksejä, ruokaa ja virvoitusjuomia valmistava ja markkinoiva yritys, jolla on 40 myyntiedustajaa Lindesnesista Nordkappiin. Mondelezin haasteena oli kokonaiskuvan hallinta ja ympäri Norjaa jakautuneiden kampanjoiden toteutusten tarkastelu. Ratkaisu ongelmaan on SnapShop, myymälämarkkinoinnin monikäyttöinen sovellus, jonka avulla tiedon kerääminen, jakaminen ja raportointi on helppoa.

”Meillä ei ollut kokonaisvaltaista järjestelmää, jolla olisimme voineet dokumentoida kampanjoita kaupoissa”, sanoo Mondelezin Norjan myyntikoordinaattori Per-Arne Baakind.

SnapShopin käyttö onkin tarjonnut Mondelezille uniikin yleisnäkymän esillepanoista.

”Myyjämme käyttävät SnapShopia päivittäin ja tämä antaa meille reaaliaikaisen kuvan siitä, miltä Kiwi Altassa ja Rema 1000 Mjøndalenissa näyttävät juuri nyt. SnapShop on työkalu, jota ilman emme selviäisi”, Baakind toteaa.

Nopea ja helppo käyttää

Jokaisella Mondelez-myyjällä on SnapShop-sovellus puhelimessaan. Kun myyjä menee myymälään, hän kuvaa esimerkiksi Kvikklunsj-suklaan pääsisäiskampanjan ja jokaiseen kuvaan tallentuu automaattisesti sijainti, aika, myymälä ja kategoria. Myyjä voi myös lisätä omia kommenttejaan kuvan tietoihin. Yhdellä painalluksella kuva tietoineen lähetetään suoraan Mondeleziin omaan tietokantaan, minne kaikki myymäläinformaatio tallennetaan.

”Valokuvaus, tunnistetietojen merkintä ja kuvan lähettäminen vie aikaa arviolta 40-50 sekuntia. Ainoa vaatimus on valmius ottaa valokuvia puhelimella”, Baakind tarkentaa.

Sovelluksen pääkäyttäjänä Baakind voi helposti seurata myymälöiden kampanjoita ja jakaa tietoa myyjille, mikäli uusi aktiivinen kampanja vaatii toimenpiteitä.

Automaattinen arkistointi yhdistettynä inspiraatioon

SnapShopia ei käytetä vain reaaliaikaisen tiedon tarkasteluun. Mondelezille on kertynyt käytön aikana yli 30 000 kuvan tarkasti järjestelty arkisto.

”Jos kuvat lähetettäisiin sähköpostilla, olisi lähes mahdotonta kansioida ja järjestää kuvat systemaattisella tavalla. Nyt kaikki kuvat tulevat valmiiksi järjesteltyinä ja tiedonhaku on helppoa. Haluamansa kuvan löytää heti. ”

SnapShopin hakutoiminnon avulla voi etsiä aiempia kampanjoita inspiraation lähteeksi. Parilla painalluksella voi hakea helposti yksityiskohtaistakin informaatiota haluamastaan kampanjasta ja sen toteutuksesta.

”Kaikki tieto kaikista kampanjoista on tallennettu yhteen paikkaan ja se on kaikkien käytettävissä. Sovellus toimii myös inspiraation lähteenä ja hyvien ideoiden jakokanavana myyjien välillä”, sanoo Baakind.

© 2019 by MORE Mobile Relations