Asiakastarinat

Cloetta

02.04.2019


Cloetta Suomi Oy on osa Cloetta-konsernia, joka on Pohjoismaiden johtava makeistalo. Cloettalaisia on Suomessa 230 ja yli puolet makeisosaajista työskentelee eri puolilla Suomea vastaten tuotteiden myynnistä ja esillepanosta eri myyntikanavissa. Cloettan tunnetuimpiin ja suosituimpiin brändeihin kuuluvat muun muassa Xylitol-Jenkki, Mynthon, Sisu, Tupla, TV Mix ja Aakkoset.

SnapShop otettiin Cloettalla käyttöön kolme vuotta sitten auttamaan laajalle levinneen myyntikentän hallinnassa.

”Meille on tärkeää varmistua siitä, että brändi näyttää samalta kaikissa myymälöissä aina Helsingistä Ivaloon”, tiivistää Cloettan Trade Marketing Manager Anna Peuravaara.

Myymälöissä ympäri Suomea tuotteiden esillepanosta vastaavat henkilöt raportoivat SnapShopin avulla tekemänsä toimenpiteet Turussa sijaitsevaan pääkonttoriin. Siellä kentältä kerätyt kuvat toimivat pohjana muun muassa uusien kampanjoiden suunnittelulle. Kuvien lähettely yksitellen sähköpostilla ilman tunnistetietoja on pysyvästi taakse jäänyttä aikaa.

”SnapShopin ansiosta päivittäinen, jopa reaaliaikainen seuranta, on helppoa ja kuvat saa koostettua nopeasti esityksiin ja raportteihin. Tehtyjä toimenpiteitä voidaan verrata myyntilukuihin ja tarkastella, miten erilaiset ratkaisut toimivat. ”

SnapShop onkin käytössä kaikilla, jotka ovat tekemisissä myynnin ja markkinoinnin kanssa. Kuviin perustuvaa järjestelmää on helppo hyödyntää.

”Itse asiassa sovellus on meillä nyt monipuolisemmassa käytössä kuin alun perin ajateltiin. SnapShopin avulla seuraamme alueellisesti muun muassa kassamateriaalien toimivuutta. Lisäksi saamme kiinni muun muassa rakenteellisista tai teknisistä ongelmista esillepanoissa. ”

Sovelluksen käyttöönotto sujui ongelmitta ja työntekijät omaksuivat käytön nopeasti.

”SnapShop otettiin todella hyvin vastaan ja se on koettu mielekkääksi ja käytännölliseksi työkaluksi. Kentällä toimiva myyntihenkilöstö käyttää mobiilisovellusta kännykällä tai padilla ja konttorilla on käytössä lähinnä pöytäkoneversio.

Kommentointi- ja tykkäystoimintoja Cloettalla käytetään kannustavasti positiivisen ilmapiirin ja hyvän yhteishengen ylläpitoon.

”Pyrimme jatkuvasti kehittymään sovelluksen käyttäjinä aktivoimalla toisiamme ahkerampaan hyödyntämiseen sekä etsimällä uusia käyttökohteita. SnapShop on yksinkertainen käyttää mutta tarjoaa monipuolisia mahdollisuuksia. ”

© 2019 by MORE Mobile Relations