Asiakastarinat

Reima

14.10.2019


Reima Oy on suomalainen lastenvaatevalmistaja, joka tunnetaan erityisesti säänkestävistä ulkoiluvaatteistaan. Reima on levittäytynyt vaatettamaan lapsista säänkestäviä erityisesti Pohjoismaissa, mutta myös muualla Euroopassa, Venäjällä ja Kiinassa.

Reima tavoittelee tuotteiden esittelyssä skandinaavisuutta henkivää selkeää linjaa. Brändin kannalta on tärkeää, että esillepanojen linja säilyy yhtenäisenä kaikkialla.

”Aiemmin seurasimme esillepanoja eri puolilla maailmaa tavallisen pikaviestisovelluksen avulla”, Reiman Retail Marketing Coordinator Lotta Taipale kertoo.

Myymäläpäälliköt lähettivät kuvat viestiketjuun, jossa olivat mukana myös markkinointikoordinaattori ja visualisti. Reimalla kampanjat vaihtuvat kahden viikon välein, eli kaksi kertaa kuussa kuvia ladataan lyhyen ajan sisällä jopa sata. Toiminnan laajentuessa globaalisti tuli eteen tarve löytää parempi ratkaisu.

”Eurooppaa myöten myymälöistä kampanjan vaihtuessa kerätty kuvamassa tukki puhelimien muistikortit ja tapahtumia oli lähes mahdoton seurata, saati antaa palautetta esillepanoista. SnapShopiin siirtymisen jälkeen kuvat arkistoituvat automaattisesti ja kuvan kohdalle kommentoimalla on helppo antaa palautetta kustakin esillepanosta.”

Kuvat näkyvät kaikille, eli muiden toteutuksista pääsee hakemaan helposti inspiraatiota, vaikka maapallon toiselta puolen.

Tärkeä työkalu

SnapShopista on muodostunut Reimalle keskeinen ja ahkerassa käytössä oleva viestintäkanava kaikessa myymälämarkkinointiin liittyvässä. Sovelluksen kautta on helppo ohjeistaa myymälöitä ja antaa palaute välittömästi tehdyistä toimenpiteistä.

”Parhaiden käytäntöjen ja upeimpien esillepanojen jalkauttaminen toteutuspaikasta muihin myymälöihin käy kätevästi”, Taipale toteaa

Retail-myynnin lisäksi Reima panostaa myös wholesale-myyntikanaviin.

”Tavoitteena on, että Reiman tuotteet olisivat kaikkialla esillä samalla tunnistettavalla tyylillä, myyntikanavasta riippumatta. Kuvien avulla saamme arvokasta tietoa siitä, miten voisimme paremmin tukea wholesale-puolta.”

Aiemmin Taipaleen työaikaa kului muun muassa kuvien metsästykseen kovalevyn syövereistä, kun joku kaipasi tiettyä kuvaa tietystä myymälästä.

”Nyt kuvia tarvitsevat tahot pääsevät helposti itse etsimään haluamansa kategorisoidusta ja hyvässä järjestyksessä olevasta kuva-arkistosta.”

Sovelluksen käyttöönotto eri puolilla maailmaa oli mutkatonta ja SnapShop räätälöitiin Reiman tarpeisiin muun muassa tekemällä käännökset Kiinan kielelle. Sovellusta myös päivitetään jatkuvasti yhteistyössä, kun esiin nousee uusia tarpeellisia ominaisuuksia.

”Kukaan ei ole haikaillut pikaviestien perään SnapShopin tultua kuvaan mukaan”, Taipale naurahtaa.

© 2024 by MORE Mobile Relations