Asiakastarinat

Fredrik & Louisa

12.04.2019


Brändipääomalle parempi säilyvyys SnapShopin avulla

Fredrik & Louisa markkinoi myymälöissään huippubrändien kosmetiikkaa, ihonhoitotuotteita ja hajuvesiä. Yritys erottuu tarjoamalla uniikin ostoympäristön, joka henkii huippulaatua ja henkilökohtaista tyyliohjausta. Johtavana hajuvesijälleenmyyjänä on tärkeää varmistaa brändipääoman säilyminen sekä yhtenäinen asiakaskokemus jokaisessa liikkeessä, joita on yhteensä 37 eri puolilla Norjaa. Nopeasti muuttuvassa markkinassa trendit vaihtuvat ja tarve ajantasaisten esillepanojen laadunvalvonnalle on korkea.

Ei enää kuvia sähköpostiin

Fredrik & Louisan markkinointikoordinaattori, Ulrikke Frøshaug, on sitoutunut jatkuvaan kampanja-alueiden kehittämiseen myymälöissä. On tärkeää nähdä, miltä kaikissa kaupoissa näyttää, mutta yhtä tärkeää on pystyä raportoimaan yhtiöille, joiden tuotteita myymälässä markkinoidaan.

”Aiemmin minulla meni valtavasti aikaa tavarantoimittajille lähetettävien palauteraporttien kokoamiseen. Myymäläpäälliköt ottivat kuvat myymälästään päivittäin ja lähettivät ne minulle sähköpostilla. 37 myymälää, noin kymmenen kuvaa per myymälä, lähes 400 kuvaa, jotka piti sitten erikseen nimetä ja arkistoida. Työ vei ikuisuuden ja erilaisia Excel-tiedostoja värikoodeineen riitti joka sormelle”, Ulrike muistelee.   

”Tarvitsimme uudenlaisen työkalun kampanjatietojen keräämiseen. Löysimme SnapShop-sovelluksen, jonka avulla tietojen kerääminen ja raporttien koostaminen eri myymälöistä on helppoa. En osaa sanoin kuvata miten paljon sovelluksen käyttöönotto on helpottanut päivittäistä työtaakkaani.”

Helppokäyttöinen, inspiroiva ja yhteisöllinen sovellus

Fredrik & Louisan kaltaisen jälleenmyyjän käytössä SnapShop toimii seuraavalla tavalla: Myymäläpäällikkö lataa sovelluksen puhelimeensa ja sovelluksen avulla kuvataan esimerkiksi heinäkuun aurinkorasvakampanja. Kuviin lisätään tunnistetiedot sekä automaattisesti päivittyvät aika ja paikka, jonka jälkeen kuva lähetetään Fredrik & Louisan arkistoon Askeriin.

”Meillä on käynnissä useita erilaisia kampanjoita samaan aikaan. Se voi olla pääkampanja, ikkunakampanja tai esittely sisäänkäynnin läheisyydessä. SnapShopin avulla kaikki variaatiot saadaan dokumentoitua ja sekä uusien että vanhojen kampanjoiden tarkastelu käy helposti.”

”Yhdellä klikkauksella näen, että 92 % kaikista myymälöistä on ladannut viime viikon kampanjakuvat ja pystyn lähettämään muistutuksen puuttuvista kuvista.”

Työntekijät ovat tyytyväisiä sovellukseen ja kommentoivat ahkerasti toistensa kuvia. Tämä on näkynyt muun muassa yhteishengen kohoamisena koko yrityksessä.

”Käytämme sovellusta myös inspiraation etsimiseen. Miltä Elisabeth Ardenin kampanja näytti viime vuonna? Voiko Trondheimin myymälä hyödyntää jotakin
ideaa tänä vuonna?

Kampanjatiedot kaikkien käytettävissä

SnapShopin yksinkertainen käyttöliittymä helpottaa tehtyjen toimenpiteiden raportoimista.

”Jos esimerkiksi Chanelilla on omat ohjeistuksensa siitä, miten heidän tuotteensa tulee olla esille Bergenin myymälässä, myymäläpäällikkö kuvaa ohjeistuksen mukaan tehdyn esillepanon ja lähettää sen SnapShopin avulla minulle. Minun on hyvin helppo välittää informaatio eteenpäin Chanelille aina Pariisin pääkonttoriin asti.”

© 2024 by MORE Mobile Relations